Kebles koreai kardcsapások bosszútól fűtve: Blade and Soul 01. epizód

Valamiért meg vagyok lőve az új animékért. Lesem itt óránként, hogy kijött-e már az Akuma no Riddle angol felirattal, ami különösen érdekelne (sajnos még nem!), így az unalom és a mangalányok iránti szomjúságomat csillapítva el kezdtem nézni a Blade and Soult. Sose választottam volna, ha van helyette más, mert a harcművészet-fantasy-akció felhozatal, a nagy mell csodákkal kombinálva sose volt a gyengém. Az azonban, hogy a Gonzo csinálja, hogy egy nagyon hype-olt, nyugaton még meg nem jelent koreai MMORPG adaptációja – hát, kicsit felizzította bennem az érdeklődést iránta. (A játék analfabétáknak, mint én: „masszívan sokszereplős online szerepjáték” – és ehhez segítséget kellett kérnem, mert nagyon nem vágom, hogy magyarul ezt hogy mondják!)

A végzetasszonyai Koreából Japánba mentek 

Blade and Soul (anime, 2014)
Blade and Soul (anime, 2014)

Szóval, a Blade and Soul animében nem egy nagy durranás: a karakterdizájn tetszetős, a koreai vizualitás érződik rajta, ami az ömlesztett japán képi orgia mellett tök egyedinek tűnik (csak tűnik), ellenben az animálás harmat gyenge és még az akció is annyira alulteljesít, hogy az fáj. De, legalább hangulatos és a szép csajok miatt még én is nézném tovább. (Anyám, ezt tényleg leírtam?!)

A sztori azért nem éri utol a számomra legemlékezetesebb és magyarul is megjelent koreai franchise, az Árnybíró (Shin Angyo Onshi) nagyszerűségét. Hiába jönnek itt is a dögös antihős eposzával. Van egy Palam Királyságból elmenekült, hófehér hajú és szótlan bérgyilkosunk,  Aruka (Takao Yuki), aki a Kardok Klánjából származik. Mesterét meggyilkolták, ám annak halálával őt vádolják, így körözött bűnözővé alacsonyítják le. Könyörtelen harcosunk mestere gyilkosán (Jin Vale-len) és az egész nagy Palam királyságon akar revánsot venni. Célját hol is kezdhetné másutt, mint egy isten háta mögötti faluban, ahol a helyi (fruska) főnök(kis)asszony személyes testőre lesz egészen addig, amíg miatta földig nem rombolják a helyet, mindenkit kinyírnak egyetlen balegyenessel (ami rettentően komoly teljesítmény, amellett, hogy még szórakoztató is). A fönők(kis)asszony összeomlik, édesen néma és érzelmi szinten egy jégheggyel vetekvő hősnőnk pedig társul hívja a bosszúhadjáratába. A csaj nemet mond, erre a hősnő levágja a hosszú haját – komolyan nem értem minek kellett sérót váltania az utolsó 5 percben. Aztán ending (ez határozottan bejön! Ez a Rainbow című dal a Lego big morl nevű formációtól, YouTube-on meg lehet hallgatni.)

A játék azért a látványvilág tekintetében messze veri az animét. Lélegzet elállítóan gyönyörű!
A játék azért a látványvilág tekintetében messze veri az animét. Lélegzet elállítóan gyönyörű!
Ez a játék grafika cso-da-szép!
Ez a játék grafika cso-da-szép!

Hogyan tovább? Az anime története kiszámítható, semmi extra, a zenék azért jók, meg a karakterdizájn isteni, de amikor rákerestem az eredeti játékra, hát dobtam egy hátast. Ahogy a fenti képen is látszik, az anime készítői kb csak próbálták visszaadni az eredeti alkotás szépségét, amit 40%-ban tudtak teljesíteni, bár lehet ezzel is túlértékelem őket. A játékból screenshotolt képeket látva elmerengtem azon, hogy vajon nagyobb költségvetéssel mondjuk egy Shaft, vagy egy Production I.G. (ha nem számítjuk, hogy mit műveltek animáció címszó alatt a GITS Arise-ban), mennyivel izgibb dolgot tudott volna ebből kihozni! Mégha a sztori ugyanez maradt is volna. (A játék annyira megtetszett, hogy megfordult a fejemben az újrarajzolásának a gondolata, papírra, falra, keretbe foglalva, szép színesen, aw. Jó, abbahagyom.) Btw. nagyon sajnálom, hogy a CG is borzasztó darabos, bár azt nem értem, hogy a zászlók lengésére minek CG-re pazarolni, ha már másra nem futotta? Mindennek ellenére folytatni fogom, mert a karakterek tetszenek, meg…hát…néha kell egy kis változatosság. Plusz, lesz végre még egy sorozat, amit nézhetek a párommal. A kezdésre kap egy 5/10-et.

blade-and-soul (1)

Ui.: A játékot eredetileg az NCsoft dobta piacra 2012-ben, és már annyira rá van izgulva mindenki, hogy a neten található töménytelen fan arttal és grafikával Dunát lehetne rekeszteni. Az anime rendezői viszonylag no name-ek, a  játék eredeti karakterdizájnját Hyung-Tae Kim készítette, aki a nagy combokkal karöltve csodálatos dizájnokat alkotott. Google search-öt javaslok mindenkinek a játékra, ha még nem ismerné!)

Screenshots / Pillanatképek 

[nggallery id=349]

Adatok

  • Cím: Blade and Soul
  • Stúdió: Gonzo
  • Műfaj: fantasy, akció
  • Rendezte: Takeuchi Hiroshi, Hamasaki Hiroshi
  • Forgtókönyv: Tomioka Atsuhiro
  • TV-sugárzás: 2014. április 4.
  • LinkekMALANNHivatalos honlapAniDBWikipedia
(Visited 455 times, 1 visits today)

2 thoughts on “Kebles koreai kardcsapások bosszútól fűtve: Blade and Soul 01. epizód

  1. Igazából az Árnybírót is elszúrták a japánok, ha már koreai franchise, de ismerve, hogy mennyire nem kedvelik egymást nagy általánosságban, nem lep meg, hogy ezt is “lapátra tették”. És szerintem direkt, hiába kap idén japán szervert a játék (meg tajvanit és oroszt).
    És akkor még a koreai másolatanimékről nem beszéltem, pedig azokról… hujjujujj… Elég sok régi/retro franchise-t meggyaláztak velük.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..