A játékos Nagy Ő

newspic_1 (2)A legutóbbi felmérések szerint a japán nők idejük nagy részét valódi kapcsolatok építése helyett, inkább virtuális szépfiúk társaságában töltik, nem létező szerelmet keresve a hétköznapok nyűgös robotolása mellett. Ezt az otome játékok (női célközönségnek készült, többnyire romantikus visual novellek és más játékfajták) leginkább romantikus szerepjáték változataival érik el. Mindezek pedig megjelenhetnek akár konzolra, akár PC-re és most már okostelefonra is.v

n
Valódi helyett jobb a mű: tökéletes, mindig macsó és sosem érzed, hogy Ő egy nyűg

Miután túléltél egy emberrablást, kiderül, hogy gazdag örökösnő vagy, majd életed folyton veszélybe kerül újdonsült családod riválisai miatt. Mindeközben egy tucat sármos férfival ismerkedsz meg, akik közül Neked kell testőrnek választani egyet, aki 24 órán át kényezteti majd romantikus lelkedet és megvéd az életedre törő rosszfiúktól.

Ezzel a tipikusnak mondható, romantikus szerepjáték forgatókönyvvel nyitja sorait az Asahi Shinbun cikke, amelyben az otome játékok okostelefonon is hódító titkait próbálja megfejteni. A kissé bulvár ízű körítésnek jelentős társadalmi okai is vannak, hiszen az egyébként is öregedő japán társadalomban egyre több nő tartja meg szingli létét, ami a házasságok és a születendő gyermekek számának csökkenését eredményezi. Újságírónk szerint e jelenség hátterében az otome játékok, illetve szerepjátékok is szerepet játszhatnak, mivel az emancipált, de bizonyos helyzetekben még mindig hátrányos megkülönböztetésben dolgozó japán nők inkább preferálják a virtuális, biztonságosabb szerelem játékokat („love games”), mint a rizikós, valódi párkapcsolatokat.

Japán nők a szerepjáték alkalmazások bűvkörében - már az okostelefonokon is lehet édeni párkapcsolatot építeni virtuális barátunkkal
Japán nők a szerepjáték alkalmazások bűvkörében – már az okostelefonokon is lehet édeni párkapcsolatot építeni virtuális barátunkkal

A játékban Te vagy az egyedüli nő, és minden fiú figyelme csak rád irányul.” – vall játékélményeiről a han-kura nicknévvel bíró blogger, aki 37 éves (tipikus OL, avagy irodai alkalmazott). A hölgy a szabadidejében blogján népszerűsíti kedvenc játékait.

Ezek a romantikus szerepjátékok a tipikus bishōnen karakterekre épülnek, akiket a mangákból is jól ismerhetünk: helyesek, vékonyak és dögösek. A játékos lesz a hősnő, aki az ínycsiklandozó hím felhozatalból választja majd ki lovagját, miközben különféle döntéseket hoz a történet alakulása során. Az ilyen típusú játékok akár okostelefonon is játszhatóak, és ezért is közkedveltek a szingli, dolgozó nők körében, különösen a harmincas korosztályban. Nekik nincs idejük a megterhelő munka mellett valódi párkapcsolatokra, nyilatkozta Shimada Kana, regényíró, aki a modern japán nők gondjairól ír: „Lehet, hogy ez a kapcsolat csak virtuális, és a barátod valójában egy játék karaktere, de így akkor élvezheted a ‘társaságát’, amikor akarod. […] Emellett ezek a játékok ugyanúgy lehetőséget adnak arra, hogy a párkapcsolatok hullámvölgyeit megtapasztald, a keserűségtől egészen a határtalan boldogságig.

Otome játék okostelefonon
Otome játék okostelefonon

A videojáték-ipar mindig is erős férfi rajongótábort tudhatott magának, de az ezekhez hasonló otome játékoknak köszönhetően a nők aránya is jelentősen megugrott az utóbbi években. A tipikusan a romantikus szimulációkat bemutató játékok eladásai 2011-ben 30,4%-kal nőttek, ami az erre specializálódott szektornak 14,6 billió jenes bevételt hozott (177,3 millió dollárban) a Yano Research Institute szerint.

A játékok ugyanis különféle epizódok szerint, mintegy sorozatban jönnek ki, amelyek egyenként 500 jenbe, azaz 5,98 dollárba kerülnek. Az okostelefonok elterjedése és fejlődése még egy lapáttal dob az eladási mutatókra, hiszen a segítségükkel ezeket a játékokat lényegében titokban élvezhetik a hölgyek.Han-kura szerint: „A népszerűség egyik legfontosabb oka, hogy az olyan felhasználók, min én is, titokban játszhatják ezeket a játékokat, anélkül, hogy mások észrevennék.”

Körülbelül tíz cég jelentett meg folyamatosan újabb verziókat a népszerű otome játékaikból, de természetesen ezek sikerét nagyban befolyásolja az, hogy mennyire mélyen tudják bevonni világukba a játékosokat. Wada Nozomi (az AppBank nevű, okostelefon alkalmazásokról kritikákat közlő website szerkesztője) szerint: „Ha a játék egy fantasy világban játszódik, akkor minden szempontból fantáziadúsnak kell lennie a megjelenésében is.”

Érdekesség, hogy a fejlesztők a Voltage nevű cég játékai esetében olyan messzire mentek a Japánon túli terjesztés során, hogy például Kínában és az Egyesült Államokban a játékok férfi karaktereit a helyi nők igényeinek megfelelően dizájnolták át. A legnagyobb egyelőre az amerikai piac, ahol a játékok további sajátosságai közé tartozik, hogy a főhősnők sokkal magabiztosabbak japán nőtársaikhoz képest, a férfiak arckifejezései pedig realisztikusabbak.

Vajon a magyar lányoknak milyen fiúkat álmodnának a fejlesztők?

ForrásThe Asahi Shinbun

(Visited 1 280 times, 1 visits today)

One thought on “A játékos Nagy Ő

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .