David Weinstein: Azureus Rising (animációs rövidfilm; 2010)

David Weinstein: Azureus Rising (animációs rövidfilm; 2010)

David Weinstein: Azureus Rising (animációs rövidfilm; 2010)
David Weinstein: Azureus Rising (2010)
Új Szuperhős Eposz alá USA

Látványos harci jelenetek, magával ragadó számítógépes animáció, és egy film trilógia kezdete. David Weinstein nem kispályás tervvel rukkolt elő, mikor megálmodta egyedi hangulatú, sci-fi színfalak között küzdő főhősének, Azureusnak a történetét. Az alkotó saját bevallása szerint, egy nagyszabású trilógia áll készülőben, melyhez előzetesként, és eye candy-ként született meg, ez a majdnem 5 perces animációs film.

Az Azureus Rising egy olyan lehetőségekkel teli high-tech jövőben játszódó sztori, melyben egy új antihős, Azureus lép színre. A férfi különös felszerelésben küzd, és lázad fel egy elnyomó, sötét hatalommal szemben, egykori otthona békéjét szomjazva. Az eposz, nemcsak egy látványos harci jelenetekkel feltuningolt bosszúhadjárat, hanem várhatólag igazi lélekkel, és értelemmel ellátott kerek történetbe szőtt, karakter központú fejlődés mítosz lesz.

Az Azureus egy viszonylag fiatal, feltörekvő animációs stúdió munkáját dicséri, a Black Sun Entertainment személyében. A David Weinsteinnel készített exkluzív interjúból kitűnik (2010. júl. 11.), hogy az alkotó nem egy tucat filmre, nem is egy japán/keleti vonalat utánzó alkotásra vágyott, hanem saját, egyedi vízióját akarja filmvászonra vinni, ha törik, ha szakad, mely világszerte megragadja a közönséget, függetlenül attól, hogy amerikai, vagy történetesen japán piacra kerül majd be. Kezdetben a történet nyitott volt, mind az animációs és élőszereplős megjelenítés felé, sőt, még mindig a történetre lecsapó stábtól függ, hogy végül melyik lesz a kettő közül. Egy biztos, a látványvilág, és a film atmoszférája megmarad az eredetei, teljes mértékben, csak apróbb változtatások lesznek benne, egy sokkal elmélyültebb sztorivonal érdekében.

Ez az előzetes animációs film lényegében azért született meg, hogy meggyőzze a közönséget, megéri várni a folytatást, nem mellesleg a jövedelmező befektetésekre váró filmesek kész alapanyagot kapjanak a kezükbe, ami garantálja a sikert (reméljük be is válik). David Winstein itt szögezte le, aki mellesleg a filmet rendezte, hogy a médium formája teljesen mellékes, a lényeg, hogy történetét keresztül tudja vinni. Azureust is teljesen emberi karakterként akarja beállítani, saját hasonlatával élve: „Luke-kal is azért tudtunk azonosulni a Star Wars-ban, mert voltak érzelmei, igazi emberi szinten mozgott„. Azureusnak sikerrel kell járnia küzdelme során, különben emberek millió halnak meg, ehhez azonban kemény utat kell megtennie. A rövid film célja pusztán a nyílt szórakoztatás audiovizuális téren, és ebbe az 5 percbe nem is akart a készítő belezsúfolni egy eget rengető mondanivalót. Úgy tűnik hősünk sérthetetlen, de ezzel kapcsolatban lesznek még bőven változtatások.

A rövid film

Az animációs film már 2010-ben tarolt a  film fesztiválokon. A Los Angeles-i Nemzetközi Film fesztiválon bezsebelte a legjobb animációs film, rendező, látványvilág, effektek, vágás, hang, eredeti koncepció díját, és a Malibu Film Fesztiválon is elvitte a Legjobb Animációs Film címét. Ráadásul kezdettől fogva videojáték feldolgozás is ott lebegett a project felett, így a jövőben adott egy kiváló akcióval teli game a kalandok szerelmeseinek.

Az alkotók között olyan fiatal tehetségek köszönnek vissza, mint Adam Coggin, aki a CG munkálatok tetemes részét végezte. A 2007-ben animátor szakon diplomát szerzett Coggin, sokáig szabadúszó animátorként tevékenykedett, majd csatlakozott a Black Sun Entertainment-hez, melyet maga az animációs veterán, Weinstein alapított. A fiatal tehetség gyorsan a CG animációt felügyelő székben találta magát, jelenleg a Sony Computer Entertainment America-nál segít be San Diegóban. Weinstein egyébként olyan műveken, filmek látványvilágán dolgozott korábban, mint a Mátrix (ezzel magyarázható a látványvilág, és a „robotok” kicsit Mátrixos feelingje talán?), Van Helsing (2004); Valkűr (2008); Sólyom szem (2008); Monster House (2006); Narnia krónikái (összes mozifilm); A Múmia visszatér (2001); és a Star Wars: A klónok támadása (2002). Animátorként néhány Star Wars játék megvalósításában dolgozott, valamint a God of War III (2010)-on.

Összegezve nagyon kellemes látványvilágú élményben lehet része a nézőnek, teljesen extravagáns karakterdizájnnal, és világképpel, lehengerlő akció jelenetekkel. A sci-fi/akció kedvelői nyugodtan belemélyedhetnek ebbe a csöppnyi 5 percnyi élvezetbe, garantált  a vizuális orgia.

Pillanatképek [nggallery id=46]
Adatok
  • Angol cím: Azureus Rising
  • Eredeti történet: David Winstein
  • Rendezte: David Winstein
  • Írta: David Winstein (Eve Nelson)
  • CG vezető: Adam Coggin
  • Zene: Edwin Wendler
  • Megjelenés éve: 2010-?
  • Típus: Movie
  • Terjedelem: 3 rész
  • Műfaj: sci-fi, akció
  • Production Designer: Lorenz Hideyoshi Ruwwe
  • Character Designer: James Zhang
  • Sound Design: Neil Uchitel
  • Stúdió: Black Sun Entertainment
  • Hivatkozások: IMdb.com (eng); YouTube (videó); Azureus Rising (hivatalos honlap); From whom the film rolls (hun); The 8th Circuit (interjú David Weinstein-nel angolul); 3D World Magazin (eng);
(Visited 180 times, 1 visits today)