Loups=Garous / Kihi Subeki Ookami /ルー=ガルー 忌避すべき狼 (mozifilm; 2010)

Loups=Garous /  ルー=ガルー 忌避すべき狼 (mozifilm; 2010)

Loups=Garous / Kihi Subeki Ookami (mozifilm; 2010)
Loups=Garous (mozifilm; 2010)

Kommunikáció zavaros tinik egy mesterséges világban, ahol minden lépésüket kamerák, gépek figyelik, és ahol a szintetikus táplálékon élő fiatalok alig érintkeznek társaikkal. Ezt az elidegenedett társadalmat pedig egy sorozatgyilkos, valamint egy titkos szervezet tartja rettegésben.

Gyilkosság a fém dobozban

A Loups=Garous idei egész estés anime, a kiváló munkáiról ismert Production I.G (pl.: Ghost in the Shell) jóvoltából készült el, még pedig egy novella adaptációjaként. Az eredeti történetet Natsuhiko Kyogoku írta, a Mōryō no Hako alkotója. A vérbeli sci-fi sztorit érdekesen egyszerű karakter dizájnnal oldották meg, mely a high-tech háttér részletes minőségétől erősen elüt, de ettől függetlenül a történet mozgalmas, képernyő elé szegező, és nem is túl bonyolult.

Egy olyan világban játszódik a Loups=Garous, amelyben egy szörnyű járvány majdnem kiirtotta az egész emberiséget. Hogy a további fertőzéseket elkerüljék, az emberek elszigetelődtek, kerülnek minden fizikai kontaktust a környezetükkel. E körülmények között él 4 fiatal lány, közölük is először Hazuki Makinót ismerjük meg. A lány szótlan, visszahúzódó és félénk, hiszen a vele egykórúakhoz hasonlóan alig lép kapcsolatba társaival, csak a várost irányító rendszeren keresztül e-mailezget. Az őt és sorstársait magára hagyó felnőttek ezt úgy próbálják orvosolni, hogy 5-10 fős rehabilitációs foglalkozásokat indítanak számukra, ahol gyakorolják a hétköznapi kommunikációt. Hazuki így kerül egy csoportba a szótlan és hűvös Kouno Ayumival és a kicsit hiperaktív, de igazi hacker zseni szőkeséggel, Tsuzuki Mioval. Közös bolondozásaikat Mio rock idol tervei pörgetik fel, aki hogy teljes legyen a csapat, meg akarja találni egyik eltűnt iskolatársukat, Yabe Yuukot. Ám mielőtt észrevennék, egy sorozatgyilkos nyomára bukkannak, eltűnt fiatalok sokaságát fedezik fel, amikről a rendszer, a rendőrség említést sem tesz. Úgy tűnik a rendszert irányítók valami sötét titkot rejtegetnek, de a lányok kihez fordulhatnak e mindenkit szigorúan megfigyelő világban, ahol minden lépésüket kamerák rögzítik, és még egy bolha se ugorhat egyet szigorú ellenőrzés nélkül?

A sztori izgalmas volt, ráadásul a virtuális, rendszer irányította világ defektjeire világított rá: nem egymással játszanak a gyerekek, hanem beülnek a szobába, inkább egy virtuális világban élnek, és ehhez még egy világméretű járvány sem kell. Az elgondolkodtató vonal mellett érdekes szálakat szőttek bele, főleg Ayumival kapcsolatban, aki (spoiler?) tiszta Garden of Sinners-ből Shiki utánzat (jellemét tekintve). Kicsit sok volt, hogy kegyetlen gyilkosként állították be, még a városban lakó összeesküvés elmélet mellett.

Megfigyelve
Megfigyelve – „A Mátrixban mindent látok, mindent hallok.”

Az anime fő imázsa a SCANDAL nevű lány rock banda szereplése, és zenei betétei voltak, ami jó a fülnek és a fiatalos hangulatnak, úgyhogy a zene erős. A rendező  Jun’ichi Fujisaku volt, a Blood+ (TV) rendezője, míg a forgatókönyvet Midori Gotou (Real Drive TV) és Sayaka Harada (Library War TV) írta. Az eredeti karakter dizájn Chizu Hashii munkája, aki a Blood+, Persona Trinity Soul eredeti karaktereit is tervezte. A mozifilmben az ő munkáját Akiharu Ishii dolgozta át (Prince of Tennis, Vandread).

A cím érdekessége: a vérfarkasok, farkasemberek története elég régi időkre nyúlik vissza, például a 16. századi Franciaországban rengeteg ilyen támadásról és tárgyalásról esik szó a feljegyzésekben. Ezek között olyan esetek is voltak, ahol gyilkosságok, emberevés bűntetteit követték el a vádlottak, akik semmilyen kapcsolatban nem álltak a farkasokkal, de szörnyetegnek tekintették őket rémtetteik miatt. Ez alapján neveztek el a hidegvérű gyilkosokat az ókeresztény hit alapján ember bőrbe bújt farkasoknak, azaz Loup=Garou-nak. Ayumi is így nevezi magát a történetben. (Forrás: WikipediaWerewolf szócikke)

Összegezve szórakoztató mozifilm, egész igényes külsővel, és kicsit elgondolkodtató mondanivalóval. Aki kedvet kapott hozzá, az csapjon le rá. Ui.: Így esti fürdés közben esett le az anime lényege. Igaz, hogy nyíltan Ayumi csak magát nevezi Loup=Garounak, de átvitt értelemben ez igaz a film összes felnőttjére is, sőt, még a kannibalizmus is megjelenik benne, vagy olyan bűnök, mint az árulás (Júdás?), féltékenység. Így utólag azt mondom, mesterien utal egy komplex egészre (társadalom kritika egy csöppet?), mai világunkra. Az ember gépbe zárja testét, hagyja hogy irányítsák, de közben azt nem tudja szabályozni mechanikusan, ami a lényegi részéhez tartozik, ez pedig az emberi gyarlóság és az ebből fakadó bűnös tettek, melyeket egyetlen számítógép sem képes megakadályozni. Kreatív, az idei év egyik legjobb filmje ez.

Pillanatképek /Screenshots [nggallery id=114]
Adatok
  • Japán cím: Kihi Subeki Ookami / ルー=ガルー 忌避すべき狼
  • Angol cím: Loups=Garous
  • Rendezte: Jun’ichi Fujisaku
  • Eredeti karakter dizájn: Chizu Hashii
  • Karakter dizájn: Akiharu Ishii
  • Zene: Scandal
  • Eredeti alkotó: Natsuhiko Kyogoku (novella)
  • Megjelenés éve: 2010
  • Típus: movie
  • Terjedelem: 100 perc
  • Műfaj: rejtély, sci-fi, fantasy
  • Stúdió: Production I.G, Transarts, Bandai Visual
  • HivatkozásokANN (eng); AniDB.net (eng);  My Animelist (eng); Allcinema (jp); Wikipedia (jp);
(Visited 61 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .